HÄLLEBÄCK - UDDEVALLA - SKAFTÖ - KUNGÄLV

Välkommen att simma med Bläckis i sommar!

Att simma ska vara roligt och i havet finns mycket kul att uppleva och lära sig.

OM BLÄCKISTEAMET:
Jag som driver simskolan heter Linnea och tillsammans med Bläckisteamet kommer vi erbjuda grundläggande simundervisning med fokus på bröstsim som är enligt Svenska Livräddningssällskapets utbildningslinje.
Jag är utbildad simlärare i Svenska livräddningssällskapet (SLS) och har simmat i hela mitt liv.
Jag har arbetat som simlärare och med yngre barn i tre år, samt har flera andra ledaruppdrag som tex, målvaktstränare i Kungälvs handbollsklubb och är utbildad distriktsdomare i Handbollsförbundet Väst.

VÅRA GRUPPER:

• Nivåanpassade grupper utifrån vatten/simvana
  • Grupperna är max 5 elever på två simlärare. Allt för att det ska bli så bra inlärning som möjligt på ett tryggt & säkert sätt
  • Om gruppen behöver utökas med fler elever, har vi simlärarassistenter som hjälper till i vattnet

VI FINNS I HÄLLEBÄCK VECKA 26, 28, 29, 30, 31
SKAFTÖ EFTERMIDDAGAR VECKA 30
KUNGÄLV FROM VECKA 34

Bläckis Simskola är en ideell förening som bedrivs som sommarsimskola.
När man simmar med Bläckis betalar man en medlemsavgift till föreningen på 100kr.
Medlemsavgiften innebär att våra medlemmar automatiskt är försäkrade genom Trygg-Hansa.

Vår huvudsimlärare är utbildad i Svenska Livräddningssällskapet:
www.svenskalivraddningssallskapet.se

Bläckis Simskoleförening